ניתוח קטרקט בעזרת לייזר

בשנים האחרונות הוכנס מכשיר לייזר חדשני ומתקדם לשימוש בניתוחי הקטרקט, בטכנולוגיה הנקראת "פמטוסקונד לייזר= femtosecond laser". בעזרת הלייזר ניתן לבצע חלק משלבי הניתוח – לרבות פתחי הכניסה בקרנית, פתח הקופסית הקדמית בעדשה וכן ריכוך וחיתוך העדשה עצמה. על כך נוספה גם האפשרות לטפל במקרי אסטיגמטיזם (צילינדר) קלים עד בינוניים בקרנית, בעזרת יצירת חתכים קשתיים בקרנית (ISAK – intra-stromal corneal keratotomy).
השימוש בלייזר למעשה מחליף את השימוש בסכין כירורגית. קיימים מחקרים בהם נטען כי שיטה זו מעלה את רמת הדיוק, הבטיחות והבקרה של הניתוח.
ריכוך וחיתוך חומר העדשה בעזרת הלייזר הוכח כמפחית את כמות האנרגיה הדרושה לריסוק וסילוק חלקי עדשת הקטרקט. עקב כך פוחת בהתאם הסיכון  להתפתחות בצקת בקרנית מיד לאחר הניתוח… יש לציין כי בעניין שימור תפקוד הקרנית מספר שנים לאחר הניתוח – מחקרים בהם בוצע מעקב ארוך טווח, שפורסמו בשנת 2024, הצביעו על הגנה טובה יותר על הקרנית לאורך זמן, בניתוחים שבוצעו בעזרת הלייזר לעומת השיטה הסטנדרטית.
יתרון מוכח לשימוש בטכנולוגית הלייזר קיים בניתוחים המוגדרים בדרגת קושי גבוהה, בהם קיימת בעייה של יציבות העדשה הטבעית, או קטרקט מאוד נוקשה ומתקדם.
גם במקרים של השתלת עדשות מתקדמות (כגון עדשות מולטיפוקליות או עדשות טוריות מתקנות צילינדר) עשוי להיות יתרון לחיתוך המדוייק של קופסית העדשה בעזרת הלייזר- בייצוב ומיקום העדשה התוך עינית.
יחד עם זאת ראוי וכדאי לדעת, כי במרבית מקרי הניתוחים הסטנדרטיים – מהלך הניתוח, קצב ההחלמה, שיעורי הסיבוכים בניתוח ולאחריו, וכן תוצאות הראייה לאחר הניתוח – דומים בשיטות הניתוחים- עם וללא השימוש בלייזר.

 

חזור ל: מהו הקטרקט

חזור ל: ניתוח הקטרקט

 

המשך ל: עדשות תוך עיניות

המשך ל: תוצאות ניתוח הקטרקט

לקביעת תור לבדיקת ייעוץ מלאו פרטים